Goldenpeach kirjoitti:harrisun kirjoitti:Ehdotus: joukkueilla on mahdollisuus vain 1 videotarkastukseen ottelussa
Nykyään tuntuu että jokaisessa pelissä tarkastetaan jotain 5+ tilannetta tiettyjen samojen tahojen toimesta, kun taas toiset joukkueet ei edes halua tarkistaa tilanteita. Tämä pitkittää otteluita kerta toisensa jälkeen, koska joku ottelu joudutaan aloittamaan 20 minuuttia myöhässä ja koska 30 minuuttia. Tästä syystä ehdotankin että joukkueella on jatkossa vaatia vain kerran per peli videotarkastusta, jos se onnistuu niin se tilanne otetaan uusiksi ja peli jatkuu siitä. Jos videotarkastus hylätään - kuten yleensä käy - tästä tuomitaan joukkueelle joukkuerangaistus eikä joukkueella ole enää oikeutta taukoon erätauolla.
Tässä mukaillaan NHL sääntöä jossa videotarkastukseessa menettää oikeutensa aikalisään.
Tuomari voi itse vaatia edelleen itse juuri niin monta videotarkastusta kuin vaatii, mutta jos näkee jotkut tilanteet niin selviksi ettei näe syytä tarkastaa niin voi näin tehdä.
En näe mitään syytä miksei useampaa tilannetta voisi tarkastaa, mikäli siihen on oikeasti tarvetta. Ei sekään ole syy sallia oikeusmurhia, että ottelu on myöhässä tai viivästyy. Tulevassa sääntökirjassa tulee olemaan jonkin linjaus tämän asian suhteen, mutta voidaan sitten katella sitä asiaa. Itse olen ehkä sen kannalla, että väärästä väkisin vaaditusta haastosta joukkuevaroitus, mutta mietin asiaa tarkemmin vielä myöhemmin ja en vahvista kantaani vielä.
Tietenkin useampi tilanne voidaan tarkistaa, jos tuomari näkee ne tilanteet tarpeelliseksi. Tällä vaan poistettaisiin ne mahdollisuudet että pelejä viivästytetään kun mitättömiäkin tilanteita tarkistellaan jatkuvasti, tilanteita jotka ovat lähes aina ((vastapuolelle)) ja tuomarille selviä mutta sitten nämä jotka näkevät tilanteessa virheen vänkäävät vastaan ja vaativat tilanteiden tarkistamista videolta.
Kuten sanoin, tuomarilla olisi edelleen oikeus tarkistella juuri niin monta tilannetta kuin näkee tarpeelliseksi.