Urani kausittain
Spoilah
Kauden 64 aikana pelattu farmisarja - Yungsters
Kausi 65 - North Stars
Kauden 65 aikana pelattu farmisarja - Villasukat
Kausi 66 - Derby
Kausi 67 - Derby
Kausi 68 - Wheel Walkers
Kausi 69 - Lost Souls
Kausi 70 - Celtics
Kausi 71 - Celtics
Kausi 72 - Saints
Kausi 73 - Wheel Walkers
Kausi 74 - Devils
Kausi 75 - North Stars
Kausi 76 - KOIRAT
Kausi 77 - Bratva
Kausi 78 - Wheel Walkers
Kausi 79 - Wheel Walkers
Kausi 80 - Wheel Walkers
Kaudet 81-91
Ehkä kirjoitan joskus jotain. Ehkä en.
Kausi 92 - Mielialapelaajat
- Spoiler: +
- Alkusyksystä 2016 Suomen Armeijan (jonka jäsen itse jostain kumman syystä olen) värvissä kävi useampaan otteeseen väkeä värväilemässä uusia pelaajia joukkueisiinsa alkavalle farmikaudelle. En tuolloin edes tiennyt, mikä HH ylipäätään on. Joku kun selitti, että siinä tavallaan pelataan jääkiekkoa, ja jokaiseen toimintoon rollaillaan noppia, ajattelin HH:n vaikuttavan melkoisen naurettavalta.
Ensimmäinen, jonka muistan minua kyselleen farmijoukkueeseensa, oli Wannabe kysyessään minua Baby Tornaadoihin. Tuossa kohtaa vielä ajattelin HH:n olevan naurettavaa pelleilyä, johon en ikinä halua lähteä mukaan. Hieman myöhemmin myös SA:ssa silloin ollut Reradzi kysyi myös minua yhdessä geliksen kanssa omistamaansa joukkueesee (Yungsters), ja jotenkin hän onnistui minut mukaan suostuttelemaan. Reradzi opetti minulle HH:n perusteet, ja ennen farmin alkua pelasimme yhden harjoitusottelun jotain toista joukkuetta vastaan.
Yungstereiden riveissä tekemisen oli ihan perusvarmaa suorittamista. En kaiketi tehnyt liikkumisvirheitä ainakaan ihan kamalasti. Tehopisteitäkin keräsin sarjan aikana mukavasti 13+5=18. Kyseiset tehot riittivät farmisarjan pistepörssin kolmanteen tilaan kahden kanssani samassa joukkueessa pelanneen perään. Farmikautemme päättyikin ansaitusti mestaruuteen.
Kausi 65 - North Stars
- Ensimmäisen varmikauden jälkeen tuntemukseni Habbo Hockeysta olivat jokseenkin ristiriitaiset. Sinällään HH oli ihan mukavaa, mutta toisaalta ihmiset riitelivät peleissä ja niiden jälkeen liikaa kaikesta turhasta, minkä takia en meinannut HH:ta edes jatkaa sen enempää. En siis etsinyt itselleni paikkaa mistään liigajoukkueesta kaudelle 65. Drusi kuitenkin otti minuun yhteyttä ja kysyi minua yhdessä R.Somerjoen kanssa omistamaansa joukkueeseen North Stars. Päätin tarttua tarjoukseen.
North Starsin riveissä pelasin ihan mukiinmenevän tulokaskauden liigatasolla. Olin suhteellisen luotettava ja kävin peleissä aktiivisesti. Tehoja kertyi runkosarjassa 8+9=17. Pudotuspeleissä keräsin vain yhden maalipisteen. Ensimmäissä puolivälieräottelussa kaadoimme Blizzardsin numeroin 11-6, mutta kaksi seuraava peliä vei vastustajamme, ja kautemme oli ohi. Blizzards otti lopulta hopeaa.
Kauden aikana pelattiin myös Kultakala Cup, jonka ensimmäisessä vaiheessa ratkaisin jatkoajalla pelin joukkueemme hyväksi. Vastassa oli tuolloin tornaadot. KKC:n välierissä taivuimme Monarchsille lukemin 6-7.
Kauden päätteeksi pokkasin parhaalle tulokkaalle jaettavan Fobia Memorial Trophyn.
Kauden 65 aikana pelattu farmisarja - Villasukat
- Koska säännöt sen sallivat, pelasin kauden 65 aikana myös farmisarjassa junioristatuksella. Olin kapteenina Parfumerien ja -Hammond-:n omistamissa Villasukissa, joka koostui lähinnä Parfumerien ja Hammondin armeijakavereista. Mukana joukkueessa oli myös Derbyn omistajakaksikkoon kuulunut vara=0topi=, joka toimi vain ohjaajana. Kentällä hän ei tainnut käydä kertaakaan, tai jos kävi, niin korkeintaan sen kerra. Taisin hunttia hieman liikaa, kun tehoja kertyi 13+4=17, mikä oli enemmän kuin kellään muulla joukkueemme jäsenellä. Pahoittelut siitä. Sijoituimme farmisarjan kuudensiksi.
Kausi 66 - Derby
- Kauden 65 jälkeen mahdollinen jatkoni HH:n parissa oli täysin auki. Pohjoisat ja vara=0topi= saivat armeijakaverini Parfumerien avustuksella suostuteltua minut Derbyn riveihin.
Derbyssä jatkoin perusvarmaa suorittamista, ja tehoja keräsin runkosarjassa 14+9=23 ollen joukkueeni paras pistemies. Voitimme runkosarjan ja pääsimme välieristä suoraan kahdella voitolla finaaliin, jossa ikävästi taivuimme Blizzardseille lukemin 4-6. Kolmesta play off -pelistä keräsin pisteitä 3+2=5.
Kausi 67 - Derby
- Kauden 66 jälkeen minua pyydettiin jatkamaan Derbyn riveissä, ja näin myös tein. Kausi oli melkolailla edellisen kauden toisinto. Erona aiempaan kauteen oli lähinnä rinnassa komeillut A-kirjain. Voitimme runkosarjan ja pääsimme välieristä jälleen suoraan kahdella voitolla finaaliin, jonka myös hävisimme. Mestaruuden vei parin kauden takainen joukkueeni North Stars, jolle taivuimme luvuin 4-7.
Voitin kaudella 67 runkosarjan pistepörssin ja maalikuninkuuden tehoilla 21+13=34. Pudotuspeleissä keräsin kolmessa ottelussa tehot 4+4=8.
Kausi 68 - Wheel Walkers
- Kaudelle 68 Reradzi kyseli minua Tikkasen omistamaan joukkueeseen Zlayers. Olin jo Reradzin kanssa sopinut liittyväni heidän riveihinsä, mutta sen jälkeen Drusi keksi pyytää minua Myssen omistamaan Wheel Walkersiin. Jotenkin koin jälkimmäisen tarjouksen houkuttelevammaksi, ja liityinkin WW:n riveihin. Vaikka jäimmekin WW:n kanssa runkosarjan toiseksi viimeiselle sijalle, ei päätös olla menemättä Zlayersiin kuitenkaan ollut sen suhteen mikään virhe, sillä juuri Zlayers jäi ainoana joukkueena taaksemme. Wheel Walkersiin minut houkutellut Drusi siirtyi kesken kauden Natuun, joka sijoittui runkosarjan viidenneksi. Mielialapelaajat kukisti Natun puolivälierissä.
Vaikka joukkueemme menestyksen kannalta kausi oli umpisurkea, oli se muulla tavoin ihan mukiinmenevä. Pisteitä keräsin runkosarjassa kuitenkin mukavat 20+8=28. Kaudesta eritoten mieleen jäi runkosarjan viimeisen kierroksen ottelumme Natua vastaan, jonka voitimme 9-3. Keräsin kyseisessä ottelussa tehopisteitä kahdeksan maalin edestä.
MM-kisat 2017 - Namibia
MM-kisoissa päädyin pelaamaan VanhanAjanNakin ja ekkoBicepsin omistamassa Namibian joukkueessa. En enää muista, kysyinkö Nakilta paikkaa joukkueesta, vai kysyikö hän, olisinko kiinnostunut pelaamaan heidän joukkueessaan.
Voitimme kisojen lohkovaiheessa oman lohkomme, mutta välierissä taivuimme Suomelle lukemin 6-8. Pronssiottelu oli täysi farssi, sillä saimme luovutusvoiton B-lohkon voittaneesta Pohjois-Korean joukkueesta, josta ei ilmestynyt tarpeeksi pelaajia paikalle.
Keräsin MM-kisoissa tehopisteitä 7+6=13, mikä oli eniten joukkueestani.
Kausi 69 - Lost Souls
- Jo MM-kisojen aikana myös Namibian riveissä pelannut ja ohjauksesta vastannut Drusi kyseli, olisiko minulla kiinnostusta pelata kaudella 69 hänen ja Vasicekin yhteisesti omistamassa joukkueesa. Pohdin päätöstä jonkin aikaa, mutta lopulta ilmoitin olevani mukana. Jotenkin ihmeessä sain myös rintaani kapteenin C-kirjaimen.
Runkosarjassa joukkueemme suoriutui mallikkaasti. Keikuimme oikeastaan koko sarjan ajan kärjen tuntumassa välillä jopa johtaen, ja lopulta sijoituimme runkosarjassa toiseksi. Kaaduimme tiukassa kolmen ottelun välieräkamppailussa kauden päätteeksi hopeaa napanneen Devilsin kukistamina. Pronssiottelus kohtasimme runkosarjan voittaneen joukkueen POROT, joka löylyttivät meitä rumasti 5-0.
Oma suorittamiseni oli kauden ajan totutulla perusvarmalla tasolla. Tuurini sen sijaan oli selkeästi totuttua heikompaa. Runkosarjassa tehoja kertyi aiempiin kausiin verrattuna vaivaiset 9+5=14. Play offeista tehoja kertyi neljästä ottelusta 3+3=6.
Kausi 70 - Celtics
- Kauden 69 päätteeksi Drusille ja Vasicekille oli selvää, että jälkimmäisenä mainitun epäaktiivisuudesta johtuen he eivät Lost Soulsin omistamista jatka. Drusi ja R.Somerjoki päättivät yhdessä tuoda Celticsin taas kentille, ja Drusi värväsi minut sinne pelaamaan.
Alukausi runkosarjassa ei ollut tosiaan mitään ruusuilla tanssimsita. Koimme tappion tappion perään ainoan valonpilkahduksen ollessa yksi tasapeli. Runkosarjan puolivälin jälkeen aloimme ottaa tärkeitä voittoja, joiden turvin nousimme viimeisellä kierroksella runkosarjan viimeisestä sijalta pudotuspelirajan yli kuudensiksi.
Puolivälierissä kohtasimme Devilsin, jonka kaadoimme kahdessa tiukassa kamppailussa. Ensimmäisen pelin voitimme kahdella maalilla ja toisen yhdellä. Välierissä vastassamme oli runkosarjan ja KKC:n voittaja sekä edellisen kauden mestari Royals. Ensimmäisen pelin voitimme 6-4 ja toisessa koimme häviön samoilla numeroilla. Ratkaisua haettiin kolmannesta pelistä, jossa tuuri oli isona apuna voittaessamme luvuin 4-1.
Finaali Dynamoa vastaan alkoi mainiosti. Teimme heti ensimmäisestä hyökkäyksestä pelin avausmaalin, ja toisen vielä myöhemmin ensimmäisen erän lopulla. Ensimmäisen erän lopulla kokeilimme onneamme ottamalla maalivahdin pois. Se osoittautui hyvin nopeasti suureksi virheeksi, kun vastustaja sai taklattua kiekon itselleen ja käännettyä tuurin iskemällä kiekon tyhjään verkkoon. Dynamo voitti lopulta numeroin 6-2, ja jäin kolmannessa finaalissani urani kolmatta kertaa hopealle.
Kävin kauden jokaisessa pelissämme. Runkosarjassa tein tehot 10+10=20 ja pudotuspeleissä 3+4=7. Runkosarjassa olin joukkueemme paras pistemies.
Kausi 71 - Celtics
- Kaudelle 71 minulla ei ollu etukäteen mitään suunnitelmia. En ollut edellisen kauden päätyttä sen kummemin ajatellut, missä paidassa tulevan kauden pelaisin. R.Somerjoki alko lopulta kysellä, ketkä edellisen kauden kokoonpanosta olisivat valmiita jatkamaan vielä toisen kauden Celticsin riveissä. Mukaan saatiin hyvä määrä väkeä, ja näin jäin toiseksi kaudeksi Celticsiin. Aiemalla kaudella joukkueen toisena omistajana toiminut Drusi oli täksi kaudeksi siirtynyt Natuun.
Runkosarja sujui joukkueeltamme tulosten valossa selkeästi paremmin kuin aiempi kausi. Välillä näytti jopa siltä, että meillä olisi mahdollisuuksia jopa suoraan välieräpaikkaan. Lopulta jäimme runkosarjassa kuitenkin kolmansiksi. Runkosarjan lopulla muutamassa pelissä jouduimme omaa tyhmyyttämme alivoimalle, kun vaihtopenkiltä ei tullut pelaajaa kentältä kadonneen tilalle tai muuten vaan aloitukseen. Nämä tapaukset eivät vaikuttaneet pelien lopputuloksiin, mutta yhteishenkemme oli koetuksella. Saimme kuitenkin joukkueen henkisesti kasaan puolivälieriin.
Puolivälierissä kohtasimme Natun, jolle kärsimme ensimmäisessä ottelussa ruman tappion luvuin 5-10 tuurin nussiessa meitä olan takaa. Toisessa puolivälierässä ottelu sujui selkeästi tiukemissa merkeissä venyen jatkoajalle asti. Voitimme kyseisen ottelun lopulta lukemin 4-5. Kolmannessa puolivälierässä hävisimme kahdella maalilla, ja kautemme oli ohi. Joukkueemme kaatanut Natu otti kauden päätteeksi finaalissa hopeaa.
Kausi 72 - Saints
- Kauden 72 kuviot olivat osaltani vielä hieman ennen kauden alkua täysin auki. Muutama vaihtoehto minulla oli, ja lopulta päädyin erinäisten sattumien johdosta Harrisunin luotsaaman Saintsin riveihihin. Vaikka joukkueessamme olikin 12 jäsentä, jouduimme silit useassa pelissä pelaamaan alivoimalla sen takia, ettei pelaajia ollut koko ajan tarpeeksi paikalla. Kerran ei luovutuskaan ollut kaukana, kun jäimme hetkeksi latiksenkingin kanssa ainoina joukkueestamme paikalle.
Toin joukkueeseemme suuren panoksen aktiivisuudellani. Olin jokaisen pelin paikalla alusta loppuun (poislukien yhteyden katkeamiset). Muuten tekemiseni oli perusvarmaa ohjeiden noudattamista, vaikka joitain tyhmiä virheitä tulikin.
Tuuri ei ollu lainkaan joukkueemme puolella, ja saimme runkosarjan neljästätoista ottelusta vain kolme voittoa ja kaksi tasapeliä. Näin ollen kautemme loppuikin runkosarjan viimeiseen kierrokseen. Joukkueemme toiseksi parhaana pisteiden kerääjänä tein tehot 11+10=21.
Kausi 73 - Wheel Walkers
- Kaudeksi 73 eksyin taas Wheel Walkersin riveihin hyvin pitkälti WeelyC:n sinne houkuttelemalla. Kun vielä juttelimme etukäteen VanhanAjanNakin kanssa, että voisimme molemmat astua WW:n riveihin, niin päätös oli sitä myöten selvä. Enää tarvitsi kysyä Mysseltä, olisikos meikäläiselle tilaa joukkueessa, ja kyllähän oli.
Joukkueemme kausi olikin suoraan sanottuna paska. Neljästätoista runkosarjaottelusta kertyi vain yksi voitto, viisi tasapeliä ja kahdeksan häviötä. Pisteissä jäimme sarjan viimeisiksi. Henkilökohtaisesti tein ihan mukiinmenevät tehot 10+9=19 jääden joukkueemme pistehaista yibosta vain yhden syöttöpisteen verran.
Kausi 74 - Devils
- Kaudeksi 74 eksyin Drusin houkuttelemana Devilsiin. Jäimme runkosarjassa kuudensiksi. Normaalisti sillä sijalla olisi päässyt pudotuspeleihin, mutta Kingsin sarjasta sulkemisen takia vain neljä joukkuetta pääsi jatkoon runkosarjasta. Ehdimme pelata kerran Kingsiä vastaan ennen sulkemista, joten pelejä joukkueellemme kertyi 13 kappaletta.
Kauden ainoaksi valopilkuksi jäi runkosarjan 13. kierroksella ollut kauden viimeinen ottelumme, jossa koko pelin alivoimalla yibon ja ekkoBicepsin kanssa pelataen voitimme kotijoukkue Saintsin 5-10. Kyseisessä ottelussa tein tehot 5+3. Samaisessa ottelussa yibo, jonka kanssa kauden 68 viimeisessä ottelussamme teimme tehot 8+0 ja 0+8, tehoili neljän maalin ja neljän syötön verran. Koko kauden tehopistesaldoksi kertyi 18+8=26. Rikoin myös kauden alussa kahdensadan tehopisteen rajan runkosarjassa.
Kausi 75 - North Stars
- Kaudelle 75 tein paluun ensimmäisen liigaseurani, Norths Starsin, riveihin. Runkosarjassa tein kymmenessä ottelussa tehot 5+9=14 ja pudotuspeleissä 2+3=5. Pääsin neljättä kertaa urallani finaaliin, josta tuloksena oli neljän maalin tappion siivittämänä neljäs hopeani.
Kausi 76 - KOIRAT
- Drusi ja Rahikkala päättivät perustaa yhdessä joukkueen, ja he kyselivät minuakin sinne. En aluksi meinannut ollenkaan edes liittyä heidän joukkueeseensa, sillä en pitänyt sen nimestä. Rahikkala yritti houkutella minua kertomalla, että hän säästi vakinumeroani 69 minulle. Lopulta suostuttelu tuotti tulosta, ja liityin kuin liityinkin joukkueeseen. Päädyinpä vielä kapteeniksikin, kun alunperin kapteeniksi nimitetty fossu501 lähti toiseen joukkueeseen.
Tein ensimmäisellä kierroksella vallan hienoa seurahistoriaa, kun ammuin joukkueemme ensimmäisen maalin. Kävin runkosarjassa jokaisessa pelissämme tehden tehot 7+7=14. Yhdessä pelissä jouduin jopa ohjaamaan, kun joukkueemme ainoa oikeasti ohjaustaitoinen jäsen, Drusi, pääsi paikalle vasta viimeisen erän aikana. Sijoituimme runkosarjassa kolmansiksi.
Välieristä etenimme kahdella voitolla suoraan finaaliin. Finaali oli tasaista vääntöä. Ensimmäiselle erätauolle siirryttiin tasalukemin 1-1. Toisessa erässä Wheel Walkers kasvatti johtoaan ja viimeiseen erään lähdettiin lukemissa 2-4. Kolmannessa erässä teimme kavennusmaalin, mutta vastustaja kasvatti johtonsa jälleen kahteen maaliin. Nousimme vielä maalin päähän, mutta loppulukemiksi jäi 4-5. Sain näin ollen viidettä kertaa hopeaa. Tein pudotuspeleissä tehot 1+3=4.
Kausi 77 - Bratva
- Kaudeksi 77 WeelyC onnistui suosuttelemaan minut Bratvaan. Toistin temppuni Koirista, eli tein myös Bratvan seurahistorian ensimmäisen maalin. Kävin runkosarjassa kahdeksassa pelissä ja tein tehot 7+6=13. Jäimme runkosarjan sijalle viisi, eli pääsimme joululomille hyvissä ajoin.
Kausi 78 - Wheel Walkers
- Kaudeksi 78 WeelyC palasi Bratvassa vieteyn kauden jälkeen perheensä pariin Wheel Walkersiin. Hän suostutteli kovasti minua tulemaan myös sinne, mutta en ihan heti lämmennyt ajatukselle. Myöhemmin Mysse kyseli, kiinnostaisiko minuakin palata taas Wheel Walkersiin. Meillä oli aiemmin ollut erimielisyyksiä ja eripuraa, mutta sovimme ne ja niin edustin taas kerran Wheel Walkersia.
Runkosarja oli omalta osaltani suoraan sanottuna täyttä paskaa. Olin paikalla jokaisessa kymmenessä ottelussa ja onnistuin tekemään niissä yhteensä vain seitsemän (3+4) tehopistettä jääden useita kertoja kiikareille. Sijoitumme runkosarjassa kolmannelle sijalle ja pääsimme näin ollen pudotuspeleihin. Runkosarjassa koettiin myös todelal harvinaislaatuinen lopputulos, kun kuudennen kierroksen ottelumme Saintsia vastaan päättyi tasatilanteeseen 0-0.
Välierissä saimme vastaamme Royalsin. Ensimmäisessä osaottelussa oma tuurini jatkui samanlaisena kuin runkosarjassa ja jäin ilman tehoja, mutta joukkueena onnistuimme ja otimme komean voiton lukemin 7-4. Toisessa osaottelussa onnistuin itse maalinteossa, mutta tällä kertaa Royals oli selkeästi parempi luvuin 5-2. Kolmas osaottelu oli tiukkaa taisota ja omalta osaltani tehojen valossa yksi kauden parhaistani, kun onnistuin tekemään kaksi maalia. Kolmas ottelu venyi aina jatkoajalle asti, ja lopulta Salferduks ja Goldenpeach iskivät viimeisen naulan finaalihaaveidemme arkkuun viedessään Royalsin voittoon lukemin 4-3.
Pronssipelissä jäin jo kauden mittaan itselleni tutuksi tulleeseen tapaan ilman tehoja. Ottelu myös alkoi vaisusti ensimmäisen erän ollessa maaliton. Viimeiseen erään lähdimme johdossa 0-1, ja kasvatimme kaulaa vielä kahdella maalilla. Saints alkoi kirinsä liian myöhään tehdessään kaksi maalia ja jääden lopulta yhden maalin päähän. Voitimme lukemin 3-2 ja saimme pronssia. Tein pudotuspelien neljässä ottelussa tehot 3+0=3.
Kausi 79 - Wheel Walkers
- Mysse kyseli minulta halua jatkaa Weheel Walkersin riveissä. Suostuin tarjoukseen, koska eipä minulla muitakaan suunnitelmia ollut. Joukkueemme lähti kauteen erittäin motivoituneena, ja tavoitteena oli ei vähempää eikä enempää kuin kulta.
Runkosarjassa joukkueemme tuuri oli uskomaton. Voitimme kymmenestä ottelusta seitsemän ja kerran ottelumme päättyi tasatilanteeseen. Pisteiden valossa runkosarjan voittomme ei ollut mahdottoman ylivoimainen, sillä toiseksi sijoittunut Mielialapelaajat jäi meistä vain kahden pisteen päähän. Tehtyjen ja päästettyjen maalien sekä maalieron puolesta olimme kuitenkin todella ylivoimaisia. Myös oma henkilökohtainen tuurini oli satumaista, ja paukutinkin runkosarjan ensimmäisen puolikkaan yli kolmen tehipisteen ottelukohtaisella keskiarvolla. Ensimmäisen kierroksen jälkeen olin tasapisteissä vähemmillä maaleilla pistepörssin johtajan kanssa, ja toisesta kierroksesta alkaen johdin piste- ja maalipörssiä runkosarjan loppuun asti. Puolivälin jälkeen tahtini hieman hyytyi ja Celticsin fossu501 pääsi todella lähelle, mutta onnistuin viimeisessä ottelussa tekemään tarvittavat tehot, joilla varmistin piste- ja maalipörssien voitot tehoin 19+5=24 fossu501:n jäädessä lopulta vain pisteen päähän.
Runkosarjan voittajina pääsimme välierässä aloittamaan kotikentällä runkosarjassa neljänneksi sijoittunutta SKA:ta vastaan. Passitimme vastustajamme pronssipeliin suoraan kahdessa ottelussa voittane kahdesti lukemin 6-3.
Finaaliin lähdimme voittamaan, mutta ottelua varjosti etukäteen se fakta, että vastustajaksemme päätynyt Mielialapelaajat oli ainoa joukkue, jolle olimme kauden aikana hävinneet käsrien tappion kummassakin kohtaamisessamme runkosarjassa. Olimme kuitenkin valmiita antamaan kaikkemme. MAP siirtyi aikaisessa vaiheessa johtoon, mutta iskin 1-1 tasoituksen vielä ensimmäisessä erässä. Toisessa erässä siirryimme johtoon, mutta se ei kauan kestänyt, ja toiselle erätauolle lähdettiin tilanteessa 2-2. Viimeisessä erässä vastustajamme iski kaksi maalia, mutta lopulta saimme kaipaamamme kavennusosuman vain hieman ennen tilannetta. Meidän oli käytännössä voitettava seuraava aloitus, mutta niin ei tapahtunut. Hävityn aloituksen jälkeen oikeastaan vahingossa otimme vieläpä maalivahtimme pois, mikä osoittautui hyväksi ratkaisuksi, sillä ylimääräisellä kenttäpelaajalla pääsimme taklaamaan vastustajan kiekollista pelaajaa. Lopulta homma taisi kuitenki mennä tappeluksi tilanteen aikana, ja koimme karvaan 3-4-tappion. Pudotuspeleissä tein tehot 4+1=5.
Kausi 80 - Wheel Walkers
- Kun kaksi edellistäkin kautta tuli pelattua Wheel Walkersin riveissä, ja kun tällä kertaa eivät olleet suksetkaan menneet Myssen kanssa ristiin, oli minulle selkeää, että jatkan WW:ssä sen todennäköisesti viimeiselle kaudelle. Kun aiemmalta kaudelta oli taskussa hopeaa ja sitä edeltävältä pronssia, lähdimme tietysti tavoittelemaan kultaa.
Kauden alku oli vaikeahko. Ensimmäisen neljän kierroksen aikana pelasimme kahdesti tasan ja kahdesti hävisimme. Ensimmäinen voitto antoi odottaa itseään aina viidenteen kierrokseen saakka, jolloin kukistimme Blizzardsin. Melko pitkään näytti siltä, että jäisimme pudotuspelien ulkopuolelle. Tilanne kuitenkin tasoittui, ja kilpailu pudotuspelipaikoista oli tiukkaa aina viimeiseen kierrokseen asti, kun vain kaksi joukkuetta oli varmistanut jatkopaikkansa ennen viimeistä kierrosta. Blizzardsin antaman luovutusvoiton myötä selvitimme tiemme aina runkosarjan toiselle sijalle. Tein runkosarjassa edellisen kauden piste- ja maalipörssien voiton jälkeen selkeästi heikommat tehot 6+5=11.
Välierissä meitä vastaan asettui Bratva. Voitimme ensimmäisen osaottelut komeasti lukemin 5-1. Kun toisessa osaottelussa taivuimme samalla maalierolla lukemin 2-6, siirtyi ratkaisu kolmanteen otteluun.
Viimeinen välieräottelu oli tiukkaa kamppailua, jossa jännitys säilyi aina loppuun asti. Vastustajamme pääsi aluksi parin maalin johtoon, ja kavennuksemme jälkeen Bratva kasvatti eron taas kahteen maaliin. Laitoimme kuitenkin taapupun kanssa suurempaa vaihdetta silmään, minkä seurauksena pääsimme tasoihin ja peräti ohi. Vastustajamme eivät kuitenkaan olleet valmiita antamaan periksi, ja he kampesivatkin itsensä takaisin rinnalle ja uudestaan johtoon. Saimme kuitenkin iskettyä itsemme tasoihin ja lopulta taapupu viimeisteli loppulukemiksi 7-6. Taapupun (4+2) ja minun (3+3) uskomattoman tuurin avulla joukkueemme pääsi toista kautta putkeen finaaliin jahtaamaan sitä kirkkainta.
Finaali oli joukkueellemme hyvin karu. Vastustajamme tekivät maaleja tasaiseen tahtiin ja lukemat olivat Saintsille parhaimmillaan jopa 6-0. Heräsimme otteluun liian myöhään iskien loppupuolella kaksi maalia ja hävisimme lukemin 6-2. Sain finaalissa yhden syöttöpisteen ja, koska en kahdessa ensimmäisessä välieräottelussa ollut pisteitä saanut, kirjattiin pudotuspelien osalta tehoikseni 3+4=7.
Olin finaalissa seitsemättä kertaa ja sain seitsemännen hopeani. Kulta olisi jo maistunut.
Kaudet 81-91
Ehkä kirjoitan joskus jotain. Ehkä en.
Kausi 92 - Mielialapelaajat
- Alunperin olin ajatellut jatkavani Guardiansissa, mutta Scattis päätti lopulta olla jatkamatta joukkueen pitämistä, koska hän ei saanut tarpeeksi suurella varmuudella ohjaajaa joka peliin. En tiennyt yhtään, mitä tekisin, mutta minua oli kyllä kyselty pariin joukkueeseen. Lopulta Honey:Dream onnistui houkuttelemaan minut Mielialapelaajiin ja onnistui jotenki saamaan J.Niskavaaran hyväksymään minut joukkueeseen.
Kausi alkoi mainiosti, kun keikuimme hetken sarjan kärjessä, ja paukuttelin itsekin hyvät tehot pariin ensimmäiseen peliin. Jossain kohtaa tuuri alkoi kääntyä, ja ajauduimme pienoiseen tappioputkeen. Ennen viimeistä kierrosta olimme pudonneet jo pudotuspeliviivan alapuolelle. Viimeisen kierroksen ottelut menivät kuitenki kaikki meidän kannaltamme oikein, ja onnistuimme kuin onnistuimmeki pääsemään viimeisinä välieriin. Olin runkosarjassa joukkueemme toiseksi paras pistemies tehoin 9+8=17, jotka myös oikeuttivat pistepörssin kuudenteen sijaan.
Välierät alkoivat mallikkaasti, kun kairasimme Nort Starsista vierasvoiton maalein 3-6. Toinen osaottelu kotonamme olikin sitten yksi niistä peleistä, jotka tekisi mieli vain unohtaa mahdollisimman nopeasti. Saimme ainakin pari uutta peräaukkoa, kun NS talloi meidät maanrakoon luvuin 1-8. Puolustuksena todettakoon, että Niskan kentällä ei voinut voittaa kotipeliä.
Ratkaisevassa kolmannessa ottelussa johdimme kahden erän jälkeen maalein 0-2, ja vastustaja onnistui viimeisen erän loppupuolella iskemään kavennuksen. Alkoi kilpailu kelloa vastaan. Ottelun lopun pelasimme kurinalaista puolustuspeliä, ja summerin soidessa saimme palkinnon: finaalipaikan.
Finaalissa vastaan asettuin runkosarjassa kolmanneksi sijoittunut Särkänniemen Delfiinit, joka omassa välieräparissaan oli peitonnut Saintsin puhtaasti ottleuvoitoin 2-0. Ottelu oli tiukka ja tasainen, ja venyi aina jatkoerään saakka. Meidän kannaltamme ottelu päättyi pahimmalla mahdollisella tavalla, kun Nolikas taidokkaalla yksilösuorituksella iski -1 -paikalta voittomaalin Invidin selän taakse rollattuaan vedosta kolmosen.
Olisihan se ollut mukavaa ottaa viimein se mestaruus, kun pitkän tauon jälkeen tuli taas finaaliin päästyä. Valitettavasti historia toisti taas itseään, ja se kirkkain jäi jälleen pelkäksi haaveeksi. Runkosarjan tapaan olin pudotuspeleissäkin tehotilaston kuudes pistein 3+2=5. Joukkueen sisäisessä pörssissä olin tällä kertaa vasta kolmas.
Tilastoja
Liiga
Kaudet: 17
Mitalit: 0-7-1
Tehot: RS 180+127=307 - PO 28+25=53 - Yht. 208+152=360
RS 180+127=307
PO 28+25=53
Yht. 208+152=360
MM-kisat
Kisoja: 1
Mitalit: 0-0-1
Tehot: 7+6=13
Farmi
Kaudet: 2
Mitalit: 1-0-0
Tehot: 26+9=35
Henkilökohtaiset palkinnot
Fobia Memorial Trophy (paras tulokas): K65
Heatley Memorial Trophy (pistepörssin voittaja): K67
Parrish Memorial Trophy (maalikuninkuus): K67, K79
Jani.94 Memorial Trophy (paras hyökkääjä tai pistepörssin voittaja): K79
Kiitokset
Haluan kiittää seuraavia henkilöitä, joilla on ollut suuri vaikutus HH-uraani (tai sellaisen tynkään ainakin):
Reradzi - Sait minut aloittamaan HH:n. Kiitos siitä. - Lisätty 12.9.2017.
Drusi - Sait minut jatkamaan HH:ta yhden farmikauden jälkeen. Muuten olisin hyvinkin voinut lopettaa HH:n siihen. Kiitokset siitä. Kanssasi on myös ollut mukava pelata jo useampi kausi yhdessä. - Lisätty 12.9.2017.
Pohjoisat, vara=0topi=, -Hammond- ja Parfumerie - Kanssanne oli enemmän kuin mukavaa pelata kaksi kautta Derbyssä, ja teistä kolmen kanssa myös yksi farmikausi Villasukista. Kiitos niistä kausista. - Lisätty 12.9.2017.
Lyhyesti
Spoilah
Liigakaudet:
K65 - North Stars #69 - RS 8+9=17 - PO 1+0=1 - Yht. 9+9=18
K66 - Derby [2] #69 - RS 14+9=23 - PO 3+2=5 - Yht. 17+11=28
K67 - Derby [2] #69 [A] - RS 21+13=34 - PO 4+4=8 - Yht. 25+17=42
K68 - Wheel Walkers #69 - RS 20+8=28
K69 - Lost Souls #69 [C] - RS 9+5=14 - PO 3+3=6 - Yht. 12+8=20
K70 - Celtics [2] #69 - RS 10+10=20 - PO 3+4=7 - Yht. 13+14=27
K71 - Celtics #69 - RS 12+10=22 - PO 1+1=2 - Yht. 13+11=24
K72 - Saints #69 - RS 11+10=21
K73 - Wheel Walkers #69 - RS 10+9=19
K74 - Devils #69 - RS 18+8=26
K75 - North Stars [2] #69 - RS 5+9=14 - PO 2+3=5 - Yht. 7+12=19
K76 - KOIRAT [2] #69 [C] - RS 7+7=14 - PO 1+3=4 - Yht. 8+10=18
K77 - Bratva #69 - RS 7+6=13
K78 - Wheel Walkers [3] #69 - RS 3+4=7 - PO 3+0=3 - Yht. 6+4=10
K79 - Wheel Walkers [2] #69 - RS 19+5=24 - PO 4+1=5 - Yht. 23+6=29
K80 - Wheel Walkers [2] #69 - RS 6+5=11 - PO 3+4=7 - Yht. 9+9=18
K81 - Silver Curse #69 [O] - RS 9+10=19 - po 3+1=4 - Yht. 12+11=23
K82 - Burballs #69 - RS 11+8=19
K83 - Pinkit yksisarviset #69 [O] - RS 10+12=22 - PO 1+4=5 - Yht. 11+16=27
K84 - Pinkit yksisarviset [3] #69 [O] - RS 18+12=30 - po 6+6=12 - Yht. 24+18=42
K85 - Pinkit yksisarviset #69 [O] - RS 8+7=15
K86 - Pinkit yksisarviset #69 [O] - RS 8+7=15 - PO 2+4=6 - Yht. 10+11=21
K87 - North Stars #69 [A] - RS 8+7=15
K88 - North Stars #69 [A] - RS 11+10=21
K89 - Halam Hockey #69 [C] - RS 6+8=14 - PO 1+1=2 - Yht. 7+9=16
K90 - Guardians #69 [C] - RS 5+4=9 - PO 1+2=3 - Yht. 6+6=12
K91 - Guardians #69 [C] - RS 5+2=7 - PO 2+0=2 - Yht. 7+2=9
K92 - Mielialapelaajat [2] #69 - RS 9+8=17 - PO 3+2=5 - Yht. 12+10=22
Liigassa yhteensä: 28 kautta - Tehot: RS 288+222=510 - PO 47+45=92 - Yht. 335+267=602
Mitalit: 0-8-2
MM-kisat:
MM2017 - Namibia [3] #69 - 7+6=13
MM2020 - Tšekki [2] #69 - 2+1=3
MM2021 - Korean demokraattinen kansantasavalta #69 - Kiitos Sulake! (0+2=2)
MM2023 - Viro #69 - 3+2=5
Farmikaudet:
K64F - Yungsters [1] #69 - 13+5=18
K65F - Villasukat #69 - 13+4=17
K91F - HC Kemppaiset #69 [C] - 1+0=1
Henkilökohtaiset palkinnot:
Fobia Memorial Trophy (Paras tulokas) - K65
Heatley Memorial Trophy (Pistepörssin voittaja) - K67
Parrish Memorial Trophy (Maalikuninkuus) - K67, K79
Jani.94 Memorial Trophy (Pistepörssin voittaja) - K79
Positiivinen yllättäjä, pelaaja - K69
Visnovsky Memorial Trophy (Herrasmiespelaaja) - K85
K65 - North Stars #69 - RS 8+9=17 - PO 1+0=1 - Yht. 9+9=18
K66 - Derby [2] #69 - RS 14+9=23 - PO 3+2=5 - Yht. 17+11=28
K67 - Derby [2] #69 [A] - RS 21+13=34 - PO 4+4=8 - Yht. 25+17=42
K68 - Wheel Walkers #69 - RS 20+8=28
K69 - Lost Souls #69 [C] - RS 9+5=14 - PO 3+3=6 - Yht. 12+8=20
K70 - Celtics [2] #69 - RS 10+10=20 - PO 3+4=7 - Yht. 13+14=27
K71 - Celtics #69 - RS 12+10=22 - PO 1+1=2 - Yht. 13+11=24
K72 - Saints #69 - RS 11+10=21
K73 - Wheel Walkers #69 - RS 10+9=19
K74 - Devils #69 - RS 18+8=26
K75 - North Stars [2] #69 - RS 5+9=14 - PO 2+3=5 - Yht. 7+12=19
K76 - KOIRAT [2] #69 [C] - RS 7+7=14 - PO 1+3=4 - Yht. 8+10=18
K77 - Bratva #69 - RS 7+6=13
K78 - Wheel Walkers [3] #69 - RS 3+4=7 - PO 3+0=3 - Yht. 6+4=10
K79 - Wheel Walkers [2] #69 - RS 19+5=24 - PO 4+1=5 - Yht. 23+6=29
K80 - Wheel Walkers [2] #69 - RS 6+5=11 - PO 3+4=7 - Yht. 9+9=18
K81 - Silver Curse #69 [O] - RS 9+10=19 - po 3+1=4 - Yht. 12+11=23
K82 - Burballs #69 - RS 11+8=19
K83 - Pinkit yksisarviset #69 [O] - RS 10+12=22 - PO 1+4=5 - Yht. 11+16=27
K84 - Pinkit yksisarviset [3] #69 [O] - RS 18+12=30 - po 6+6=12 - Yht. 24+18=42
K85 - Pinkit yksisarviset #69 [O] - RS 8+7=15
K86 - Pinkit yksisarviset #69 [O] - RS 8+7=15 - PO 2+4=6 - Yht. 10+11=21
K87 - North Stars #69 [A] - RS 8+7=15
K88 - North Stars #69 [A] - RS 11+10=21
K89 - Halam Hockey #69 [C] - RS 6+8=14 - PO 1+1=2 - Yht. 7+9=16
K90 - Guardians #69 [C] - RS 5+4=9 - PO 1+2=3 - Yht. 6+6=12
K91 - Guardians #69 [C] - RS 5+2=7 - PO 2+0=2 - Yht. 7+2=9
K92 - Mielialapelaajat [2] #69 - RS 9+8=17 - PO 3+2=5 - Yht. 12+10=22
Liigassa yhteensä: 28 kautta - Tehot: RS 288+222=510 - PO 47+45=92 - Yht. 335+267=602
Mitalit: 0-8-2
MM-kisat:
MM2017 - Namibia [3] #69 - 7+6=13
MM2020 - Tšekki [2] #69 - 2+1=3
MM2021 - Korean demokraattinen kansantasavalta #69 - Kiitos Sulake! (0+2=2)
MM2023 - Viro #69 - 3+2=5
Farmikaudet:
K64F - Yungsters [1] #69 - 13+5=18
K65F - Villasukat #69 - 13+4=17
K91F - HC Kemppaiset #69 [C] - 1+0=1
Henkilökohtaiset palkinnot:
Fobia Memorial Trophy (Paras tulokas) - K65
Heatley Memorial Trophy (Pistepörssin voittaja) - K67
Parrish Memorial Trophy (Maalikuninkuus) - K67, K79
Jani.94 Memorial Trophy (Pistepörssin voittaja) - K79
Positiivinen yllättäjä, pelaaja - K69
Visnovsky Memorial Trophy (Herrasmiespelaaja) - K85