Lajin kehittämiseen voidaan lukea niin pelillisten asioiden kuten komentojen keksiminen tai parantaminen, taktiikoiden keksiminen tai parantaminen kuin myös mikä tahansa pelillinen ominaisuus (esimerkiksi B-pisteen käyttöönotto), joka on vaikuttanut pelillisesti tavalla tai toisella.
En ole tuonut pelaajaurallani taktiikoita, ominaisuuksia saatika sääntöjä lajiin mukaan jotka olisivat mullistaneet tai muuttaneet peliä.
pelaajien ominaisuudet niin taktikkona kuin pelaajien ohjaamisessa eli niin sanottuna ohjaajapelaajana (tai lyhyemmin ohjaajana). Nämä pelaajat ovat taktiikoillaan ja ohjauspelillään vakuuttaneet omana aikana kanssapelaajat ja saavuttaneet henkilökohtaista menestystä olemalla kaikkein suurimmassa vastuussa pelaamansa joukkueen menestyksessä. Näitä pelaajia pidetään absoluuttisesti parhaimpana pelaajina, joita Habbo Hockeyssa on historian saatossa ollut.
Tästä voidaan olla hyvin montaa eri mieltä, niin sen osalta kuin kuka on ollut paras tai lähelle parasta, meikäläisen saavutukset eivät yksinkertaisesti osoita tätä väittämää todeksi.
Pelaaja on voinut vaikuttaa lajin kehitykseen tavalla tai toisella, toimia esimerkillisenä pelaajana muille lajin pelaajille, toimia esimerkillisenä ja menestyvänä joukkueen omistajana tai tehdä jotain niin merkillistä, joka on jättänyt jäljen Habbo Hockeyn historiaan.
Pelaamalla pitkään? Feidaamalla lajin sen johtajana?
Voimme kuitenkin olla yhtä mieltä siitä, että ansiot tavalla tai toisella on oltava niin merkittäviä, että niiden avulla pelaaja on jättänyt oman jälkensä Habbo Hockeyn historiaan.
- Yksi Habbo Hockeyn historian
arvostetuimmista pelaajista (kenen mukaan?)- saavutti mittavan pelaajauransa aikana
lukuisia henkilökohtaisia meriittejä (16 henkilökohtaista palkintoa/49 pelattua kautta, näistä 4 negatiivinen yllätäjä -palkintoja )- kuin myös menetystä joukkueessa kuin toisessa.
(22 mitalia / 49 kautta, ei kuulosta määrältä jonka pitäisi olla "absoluuttisesti parhaita pelaajia")- Hänet muistetaan erityisesti hänen joukkueensa Saintsin omistajana, jossa hän saavutti neljä mestaruutta ja yhteensä kahdeksan mitalia.
(Pitkään pelaaminen aiheuttaa sen)- HarrisuN toimi pelaajauransa aikana useasti Habbo Hockeyn johtotehtävissä,
(4 kertaa johtaja ja 4 kertaa feidannut lajin sen johtajana)- mutta hänet tullaan muistamaan pelillisistä ominaisuuksistaan, jotka tekivät hänestä
yhden kaikkien aikojen arvostetuimman ohjaajan ja ennen kaikkea pelaajan. (kenen mukaan???)Kausi 20: Tornaadot - Pronssi - Kariyacin ohjaama mitali
Kausi 22: Tornaadot - Mestaruus - Kariyacin ohjaama mitali
Kausi 28: Saints - Hopea - TonzaDeNizzan ohjaama mitali, Meltin kasaama joukkue
Kausi 30: Egypt Sandstorm - Mestaruus - TonzaDeNizzan ohjaama mitali
Kausi 32: Egypt Sandstorm - Pronssi - TonzaDeNizzan ohjaama mitali
Kausi 34: Saints - Mestaruus - Palermon ohjaama mitali
Kausi 37: Saints - Mestaruus - Minun ohjaama mitaliKausi 38: Saints - Pronssi - Minun ohjaama mitaliKausi 39: Avalanche - Hopea - Parrishin ohjaama mitali
(Kausi 41: Rams - Mestaruus - ReentValinin ohjaama mitali)
Kausi 42: Saints - Mestaruus - Minun ohjaama mitaliKausi 43: Avalanche - Mestaruus - Minun ohjaama mitaliKausi 44: Avalanche - Pronssi - Minun ohjaama mitaliKausi 46: Pandabjörns - Hopea - En pelannut en tiedä kuka ohjasi
Kausi 47: North Stars - Pronssi - Minun ohjaama mitali(?)Kausi 50: Saints - Hopea - Minun ohjaama mitaliKausi 52: Wheel Walkers - Pronssi - Minun ohjaama mitaliKausi 53: HC Lutuuri - Hopea - Minun ohjaama mitaliKausi 58: Tornaadot - Hopea - En ole varma
Kausi 61: Saints - Mestaruus - Minun ohjaama mitaliKausi 64: Saints - Pronssi - R.Somerjoen ohjaama mitali
Kausi 68: Mielialapelaajat - Mestaruus - Vain nimenä mukana joukkueessa
10/22 - näistä 9 sijoittuu kausien 37-53 väliin jolloin saavutin henkilökohtaisesti eniten - kausilla joista osa on vähintäänkin kyseenalaisia kun ottaa huomioon vetäytymiset kierrosta ennen runkosarjan loppua sun muut hassuttelut.
Tornaadojen kultaista ja onnistunutta historiaa himmentävät 10 kautta jotka minä olen siellä viettänyt. 1-1-1 ja peräti 7 kautta ilman mitalia, osa jopa ilman pudotuspelipaikkaa. Näistä mitaleista muuten 2 tuli ensimmäisen 3 kauden aikana. Loput 7 kautta Tornaadoissa tuottivat tasan 1 mitalin.
Tilastojen ja historian valossa ei ole millään mittarilla Hall of Fame -tason pelaajaura takana - keskiverto henkilö jota potkia tuuri ja oikeat henkilöt oikeaan aikaan jotta pysyi relevanttina.